ο σχολιαστής της ΕΠΗΕΑ
Μια από τις χειρότερες αιτίες εχθρότητας είναι η λύσσα και η ποταπή επιθυμία να δεις να υποκύπτει, αυτός που τολμάει να αντιστέκεται σ’ αυτό που σε συνθλίβει.

Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

Η τελευταία παρτίδα σκάκι για το Ταμείο των δημοσιογράφων

Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους επικεφαλής του κουαρτέτου των θεσμών "πέφτει"  το πρόβλημα του ΕΔΟΕΑΠ, σε μια ύσττη προσπάθεια εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης. Tην ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται από τις 6 το πρωί της Τρίτης η 48ωρη απεργία που κήρυξε η ΕΣΗΕΑ με αίτημα της διάσωση του ταμείου επικούρησης και περίθαλψης των δημοσιογράφων, το οποίο είναι ΝΠΙΔ και αφορά πανελλαδικά περίπου 22.000 εργαζομένους με συνταξιούχους.
Η πρόταση διάσωσης του ΕΔΟΕΑΠ προβλέπει εισφορές υγείας και επικούρησης σε ποσοστά 7,10% (4,55% για τον εργοδότη και 2,55% για τον εργαζόμενο) και 7% (3,5% για τον εργοδότη και 3,5% για εργαζόμενο), αντιστοίχως, όπως προβλέπεται για όλους του υπόλοιπους μισθωτούς της χώρας.
Ταυτόχρονα, προτείνεται πρόσθετη εργοδοτική εισφορά 2% επί του διαφημιστικού.. τζίρου των επιχειρήσεων μέσων μαζικής ενημέρωσης. Υπενθυμίζεται πως ο βασικός πόρος του ΕΔΟΕΑΠ, που είναι το αγγελιόσημο, καταργήθηκε πέρυσι κατόπιν απαίτησης και ασφυκτικών πιέσεων των δανειστών.
Ο πόρος του 2%
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις στα τεχνικά κλιμάκια έδειξαν πως οι δανειστές δεν διαφωνούν απαραίτητα με τον πόρο του 2% (επί των διαφημίσεων), αλλά θέλουν τον ΕΔΟΕΑΠ διασυνδεδεμένο με τον ΕΟΠΥΥ, δηλαδή την εισφορά υπέρ υγείας (7,10%) να την εισπράτει ο ΕΟΠΥΥ και οι παροχές ασθενείας του ΕΔΟΕΑΠ να είναι εντός του δικτύου του ΕΟΠΥΥ.
Οι ενώσεις εκδοτών εφημερίδων και ιδιοκτητών καναλιών (ΕΙΕΑ και ΕΙΤΗΣΕΕ αντιστοίχως) δεν θέλουν να δώσουν ούτε το 2% επί του διαφημοστικού τζίρου (από το αρχικό 10% που είχε προτείνει η ΕΣΗΕΑ) ως εισφορά για τον ΕΔΟΕΑΠ. Υπέρ της εισφοράς, ωστόσο, τάσσεται η ένωση ιδιοκτητών διαδικτύου (ΕΝΕΔ).
Η συμμετοχή που αναλογεί στις ελληνικές διαδικτυακές επιχειρήσεις μοιάζει με σταγόνα στον ωκεανό, εξηγεί η ΕΝΕΔ, όταν το συντριπτικό ποσοστό της διαφημιστικής δαπάνης στο Ιντερνετ (περίπου 120 εκατ. ευρώ ετησίως), εξαιτίας νομοθετικού κενού, διαφεύγει σε διαδικτυακές πλατφόρμες (google, youtube, facebook), οι οποίες δεν απασχολούν δημοσιογραφικό προσωπικό στην Ελλάδα, ούτε παρέχουν αξιοπρόσεκτες θέσεις εργασίας και η φορολογική έδρα τους είναι στο εξωτερικό.
- πηγή: news247

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.