Αλήθεια είναι ότι έχουμε χάσει αμέτρητες φορές αλλά: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΗΤΤΗΜΈΝΟΙ;

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Η νούμερο… συνέντευξη Παντελή Καψή

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗ ΚΑΨΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ALPHA 98,9 FM, ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΠΥΡΟ ΧΑΡΙΤΑΤΟ
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Καλή σας ημέρα κύριε Υπουργέ.
ΚΑΨΗΣ: Καλημέρα.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Ποια είναι η κατάσταση της σημερινής δημόσιας τηλεόρασης, όπως δίνεται; Ετοιμαζόμαστε τις επόμενες ημέρες, τους επόμενους μήνες, θα έχουμε την πρόκληση του Champions League δηλαδή μπαίνουμε και στις εμπορικές υποχρεώσεις που πρέπει να έχει η δημόσια τηλεόραση. Τι γίνεται αυτή τη στιγμή;
ΚΑΨΗΣ: Όπως ξέρετε, ένα μέσο ενημέρωσης είναι τα πρόσωπα που το απαρτίζουν και μέχρι τώρα, η δημόσια τηλεόραση δεν έχει προσωπικό. Κάναμε την προκήρυξη που ολοκληρώνεται αύριο. Οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει τις 3.000 και θα προχωρήσουμε και στην προκήρυξη των υπολοίπων θέσεων. Βέβαια, οι προσλήψεις θα γίνουν ολοκληρωμένα μόνο εάν μπορέσουμε να μεταφερθούμε στην Αγία Παρασκευή και πιστεύω ότι αρκετά σύντομα θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα της δημόσιας τηλεόρασης που να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της απόφασης του ΣτΕ.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Γιατί το λέτε αυτό και το επισημαίνετε κάθε φορά ότι εάν καταφέρουμε να μπούμε στις κεντρικές μας εγκαταστάσεις; Είναι τόσο εμπόδιο;

ΚΑΨΗΣ: Είναι πολύ μεγάλο εμπόδιο το να μην έχουμε τις εγκαταστάσεις της Κατεχάκη. Ο χώρος που υπάρχει τώρα δεν είναι κατάλληλος γιατί δεν υπάρχουν η τεχνολογία και τα μηχανήματα προκειμένου να έχουμε πλήρες πρόγραμμα.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Έχουμε τις προσαγωγές και συλλήψεις ενός αριθμού ατόμων, όπως οι ίδιοι δηλώνουν για την διαμαρτυρία που έκαναν για την καθαρή εικόνα και όχι για το ιδιόμορφο κυβερνητικό μαύρο, όπως λένε, στη δημόσια τηλεόραση. Ποια είναι η άποψή σας γι’ αυτές τις συλλήψεις; Μήπως θα έπρεπε αυτοί να αφεθούν ελεύθεροι, να τελειώσει αυτή η ιστορία; Τους δίνετε ένα βαθμό δικαίου ως αντίδραση;
ΚΑΨΗΣ: Δεν είναι κάτι το οποίο θέλω να σχολιάσω. Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι υπάρχει κάτι το οποίο μου έκανε εντύπωση και δεν υπάρχει στη σημερινή ειδησεογραφία. Είχαν διακόψει την εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης για περίπου μία ώρα και φαντάζομαι ότι γι’ αυτό υπήρξε και η παρέμβαση, διότι δεν υπήρχε εκπομπή. Γι’ αυτό και παρενέβη ο διαχειριστής κ. Μάναλης.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Λέτε δηλαδή ότι ήταν σαν να προκάλεσαν τις διαδικασίες εντοπισμού και σύλληψής τους; Αυτό μου λέτε;
ΚΑΨΗΣ: Λέω ότι διέκοψαν την εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης. Αυτό είναι μείζον ζήτημα, δεν είναι απλό.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Όπως το θέτετε, κατέβασαν διακόπτη. Αυτό μου λέτε.
ΚΑΨΗΣ: Ακριβώς, στη δημόσια τηλεόραση. Δεν είναι ότι απλώς μεταδόθηκε το σήμα από τα αναλογικά κανάλια.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Ξέρετε σε τι θέση βρίσκομαι εγώ, αγαπητέ Υφυπουργέ, ως δημοσιογράφος και μάλιστα διευθυντής ενός μέσου, αυτή τη στιγμή; Εάν εγώ δεν αποδεχθώ αδιαμαρτύρητα το αυτονόητο ότι όταν κατεβάζεις ένα διακόπτη στη ροή εκπομπής ενός μέσου, αυτομάτως προκαλείς τον εντοπισμό και τη σύλληψή σου, θα κατηγορηθώ ότι είμαι φιλοκυβερνητικός, φιλοτροϊκανός και θα πέσουν πάνω μου όλοι οι συνάδελφοι της ΕΡΤ, τεχνικοί, δημοσιογράφοι, διοικητικό προσωπικό… Καταλάβατε; Είμαι σε δύσκολη θέση κι εγώ.
ΚΑΨΗΣ: Δεν θέλω να κάνω χαρακτηρισμούς. Εγώ απλώς επισημαίνω κάτι το οποίο σήμερα απουσιάζει πλήρως από την ειδησεογραφία. Ότι δεν πήγαν να συνδέσουν την ΕΡΤ. Διέκοψαν την εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης. Αυτό δεν το διάβασα πουθενά σήμερα.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Αυτοί θα ισχυριστούν, όπως αντιλαμβάνεστε, ότι όπως και εσείς διακόψατε, ρίξατε τον διακόπτη στη δημόσια τηλεόραση, έτσι έκαναν και αυτοί. Αντιλαμβάνεστε.
ΚΑΨΗΣ: Είναι άλλη συζήτηση αυτό. Εγώ σας λέω το πραγματικό γεγονός το οποίο απουσιάζει και μου κάνει εντύπωση που απουσιάζει.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Το θέτετε τώρα και νομίζω ότι ούτως ή άλλως περνά στη δημοσίευσή της η αναφορά σας. Πείτε μου τώρα, τρέχουν οι εμπορικές συμφωνίες που θα έχει η δημόσια τηλεόραση, καθώς έρχονται οι προκλήσεις τόσο των αθλητικών γεγονότων, όσο και άλλων που από εκεί έχουμε να λάβουμε ως δημόσιο ταμείο. Θα πρέπει να έχουμε και έσοδα. Οι συμφωνίες αυτές τρέχουν κανονικά, ισχύουν, πέφτουν υπογραφές; Δηλαδή, έχει όραμα εμπορικής αξιοποίησης το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης ή είστε εγκλωβισμένοι και σε αυτό;
ΚΑΨΗΣ: Ό,τι υποχρεώσεις και δικαιώματα είχε η πρώην ΕΡΤ, έχουν μεταφερθεί στο δημόσιο και κατ’ επέκταση και στη δημόσια τηλεόραση. Θα γίνει προσπάθεια να ανταποκριθεί σε όλα.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Το γεγονός ότι κάποια γεγονότα έχουν ήδη πάει στην ιδιωτική τηλεόραση, αν δεν κάνω λάθος το ευρωμπάσκετ είναι σε ιδιωτικό κανάλι, αυτό…
ΚΑΨΗΣ: Δεν ξέρω. Δεν νομίζω ότι είχε κλείσει η συμφωνία με την ΕΡΤ. Δεν το ξέρω καλά, αλλά δεν είχε κλείσει η συμφωνία.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Εκκρεμούσε λέτε.
ΚΑΨΗΣ: Άρα δεν είναι υποχρέωση της πρώην ΕΡΤ. Το Champions League το οποίο είχε η ΕΡΤ, προφανώς θα γίνει προσπάθεια έγκαιρα να μεταδοθεί από τη δημόσια τηλεόραση και μετά φαντάζομαι ότι θα περάσει και στην καινούργια τηλεόραση.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Φαντάζομαι ότι πέρα από τη δημοσιογραφική εμπειρία που έχετε κύριε Καψή, επειδή έχετε σπουδάσει και οικονομικά, το μυαλό σας υποθέτω, πάει και προς τα εκεί. Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί εμπορικά;
ΚΑΨΗΣ: Ασφαλώς και για να σας δώσω μία εικόνα, η ΕΡΤ είχε 270 εκατομμύρια έσοδα και από διαφημίσεις είχε μόλις 10 εκατομμύρια.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Λέτε ότι μέχρι τώρα από την προκήρυξη των θέσεων εργασίας για τη δημόσια τηλεόραση, υπάρχουν μέχρι στιγμής 3.000 αιτήσεις.
ΚΑΨΗΣ: Νομίζω ότι θα φθάσουμε και πολύ περισσότερες, γιατί ως συνήθως τις τελευταίες ημέρες γίνονται οι περισσότερες αιτήσεις.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Εμένα μου προκαλεί εντύπωση αυτό, αν θέλετε, την προσωπική μου άποψη, γιατί η τηλεόραση του ALPHA, ας πούμε, λέει ότι αναζητούμε παρουσιαστές, νέους και είχαμε 3.500 – 4.000 αιτήσεις. Νομίζω ότι για τη δημόσια τηλεόραση θα έπρεπε ήδη να ήταν υπερπολλαπλάσιες οι αιτήσεις, που σημαίνει ότι υπάρχει μία βαθιά πεποίθηση ή ότι θα επαναπροσλάβετε τους ημέτερους, εννοώ τους φίλους της δικομματικής κυβέρνησης, ή ότι αυτό το πράγμα δεν έχει φως στο τέλος του τούνελ και μάλλον είναι προβληματικό, οπότε ο άλλος δεν ρισκάρει να μπει στη διαδικασία να δώσει μία αίτηση, να δηλώσει ότι εκτίθεται, να περάσει μία διαδικασία και να βρεθεί πάλι στον δρόμο ή να πάρει ελάχιστα χρήματα ή να περιμένει στην ουρά και να πάει πάλι ο κομματικός φίλος και να πάρει μία θέση στη δημόσια τηλεόραση όπως έχουμε συνηθίσει να ακούμε και να διαπιστώνουμε ως σήμερα. Τι λέτε για όλα αυτά;
ΚΑΨΗΣ: Τι να πω τώρα; Κάνατε μία υπερερμηνεία ξεκινώντας…
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Τι να κάνω κι εγώ; Κι εσείς την κάνατε. Ως δημοσιογράφος υπερερμηνείες κάνατε. Οφείλουμε να τα κάνουμε σε μία συνέντευξη αυτά.
ΚΑΨΗΣ: Δεν θα συμφωνήσω. Να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Εμείς έχουμε πει ότι στο μεταβατικό αυτό διάστημα μέχρι να δημιουργηθεί η νέα τηλεόραση, ακριβώς επειδή γίνεται κάτω από συνθήκες ανάγκης γιατί πρέπει αμέσως να βγει το πρόγραμμα, υπάρχει μία πριμοδότηση των εργαζομένων της ΕΡΤ. Αυτό θα γίνει μέσα από τα κριτήρια του διαγωνισμού. Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί θα κριθούν με βάση την εμπειρία, την προηγούμενη εργασία στην ΕΡΤ και τα κοινωνικά κριτήρια. Αυτά θα ισχύσουν. Και αν θέλετε να μου πείτε ότι θα υπάρξουν κομματικές παρεμβάσεις, αυτό μπορώ να σας το αποκλείσω εκ των προτέρων.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Σας το λέω γιατί βαθιά μέσα μου το εύχομαι να μην συμβεί, αλλά δεν νομίζω ότι ζούμε σε άλλη χώρα.
ΚΑΨΗΣ: Δεν το συζητώ. Οι εντολές που έχω στο πλαίσιο της κυβέρνησης και αν θέλετε και η προσωπική μου προδιάθεση, είναι να φτιάξουμε κάτι καινούργιο πέρα από κυβερνητικές ή κομματικές παρεμβάσεις. Δεν θα το χαλάσουμε από την πρώτη ημέρα…
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Να σημειώσω, κλείνοντας την κουβέντα μας, ότι μου κάνει εντύπωση, δεν ξέρω αν συμμετέχετε ακόμη σε αθλητικές εκδηλώσεις στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα ως μαραθωνοδρόμος. Είστε ακόμη άρρωστος με το τρέξιμο; Μπορεί να ενοχλήσει κάποιους ακροατές που το λέω αυτό, αλλά είναι…
ΚΑΨΗΣ: Χρόνο δεν έχω πια να τρέχω.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Είναι ένα στοιχείο του χαρακτήρα σας αυτό. Θα «πούλαγε» να βρίζω εμμέσως τον κ. Καψή, θα ήμουν και πιο μάγκας για κάποιους ακροατές, αλλά υπάρχουν και στοιχεία τα οποία πρέπει να αναδείξουμε. Το γεγονός ότι εσείς διατηρείτε το πάθος σας για τον αθλητισμό, δείχνει ένα στοιχείο του χαρακτήρα σας.
ΚΑΨΗΣ: Η οικογένεια των μαραθωνοδρόμων είναι πολύ μέσα στην καρδιά μου πάντα.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Λοιπόν, κι εγώ θα περιμένω στη γωνία, στην άκρη του ποταμού να τα ξαναπούμε, όταν θα διαπιστώσω 10 «βύσματα» από τη Νέα Δημοκρατία, 20 από το ΠΑΣΟΚ και άλλα 30 από κάποιους που περιμένετε να έχετε καλές σχέσεις μαζί τους για να μην σας δημιουργήσουν προβλήματα στη Βουλή.
ΚΑΨΗΣ: «Βύσματα» σε εμένα δεν πρόκειται να διαπιστώσετε. Μην έχετε καμία αμφιβολία.
ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ: Το εύχομαι από την καρδιά μου. Σας χαιρετώ, να είστε καλά.
ΚΑΨΗΣ: Γεια σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.