Άτυπος διάλογος
και για το 2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ
«Σήμα» προς την κυβέρνηση από τον πρόεδρο του Συνδέσμου
Διαφημιζομένων Ελλάδας για την έναρξη των διαπραγματεύσεων σχετικά με τις
αλλαγές στη διαφήμιση. Η κυβέρνηση, διά του αρμόδιου υφυπουργού Στέλιου Πέτσα,
άνοιξε τη συζήτηση για τη μετάβαση σε ένα καθεστώς «φιλελευθεροποίησης της
διαφήμισης» και ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, ως πρόεδρος του ΣΔΕ, ανταποκρίθηκε.
Στο πρωτοχρονιάτικο
μήνυμά του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Συνέπεια των εκλογών, σε επίπεδο θεσμικό,
υπήρξε η στασιμότητα, με αποτέλεσμα όλα τα θέματα να βρίσκονται εκ νέου στο
τραπέζι των συζητήσεων με τη νέα πολιτική ηγεσία: Από τον ειδικό φόρο 2% στο
διαδίκτυο υπέρ ΕΔΟΕΑΠ μέχρι και την πλατφόρμα καταγραφής της διαφημιστικής
δαπάνης στην τηλεόραση».
«Η θέση του ΣΔΕ είναι ξεκάθαρη και σταθερή: Η αγορά πρέπει να
αφεθεί να λειτουργήσει ελεύθερη, στο πλαίσιο της γενικότερης ελευθερίας
συμβάσεων, με εφαρμογή όλων των κανόνων του ανταγωνισμού, χωρίς νομοθετικές
παρεμβάσεις και διοικητικές ρυθμίσεις που παράγουν στρεβλώσεις», είναι η θέση
του Γρ. Αντωνιάδη. Το καθεστώς στη διαφήμιση είναι προβληματικό κυρίως λόγω του
καθεστώτος των «επιστροφών», που προβλέπονται στον «νόμο Βενιζέλου» από το
1995. Το ποσοστό αυτό από 9,9% μειώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε 4,5% και το
αίτημα της αγοράς είναι να καταργηθεί πλήρως, ώστε να είναι εύκολες οι
μεγαλύτερες επιστροφές στη διαφήμιση.
Όπως έχει γράψει ήδη η στήλη, η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη
εμφανίζεται θετική στην πλήρη κατάργηση του ειδικού φόρου τηλεόρασης 5%, ενώ
όπως όλα δείχνουν δεν θα λειτουργήσει η πλατφόρμα καταγραφής διαφημιστικού
χρόνου, παρότι η λειτουργία της είχε δοθεί στην ευθύνη των φορέων της αγοράς.
Για την εισφορά του 2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ τα κυβερνητικά στελέχη δηλώνουν ότι
οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.