Στο συρτάρι παραμένει προς το παρόν το σχέδιο νόμου του Στ. Πέτσα με το οποίο ενσωματώνεται η νέα Ευρωπαϊκή Τηλεοπτική Οδηγία και με ευκαιρία ικανοποιείται το πάγιο αίτημα των ολιγαρχών μίντια να καταργηθεί το υποχρεωτικό όριο των 400 εργαζομένων με σύμβαση αορίστου χρόνου. Ο ίδιος ο Στ. Πέτσας στο υπουργικό συμβούλιο μίλησε για “ευελιξία στη λειτουργία των κατόχων άδειας τηλεοπτικών σταθμών, αναφορικά με τη σχέση εργασίας του προσωπικού που απασχολούν, χωρίς να μειώνεται το ελάχιστο όριο των 400 εργαζομένων». Στις φωτογραφίες(σελ.1, σελ.2) μπορείτε να διαπιστώσετε τι εννοεί ο υφυπουργός με τον όρο “ευελιξία”. Το 30% μπορεί να προέρχεται από συνδεδεμένες -θυγατρικές εταιρείες ή από ανεξάρτητες συνεργαζόμενες, ήτοι έως 120 εργαζόμενοι. Και το υπόλοιπο 70% που παραμένει στους τηλεοπτικούς σταθμούς μπορεί να είναι με συμβάσεις έργου! Τα όσα προβλέπει το σχέδιο νόμου απασχολούν ήδη την ΕΣΗΕΑ.
Το σχέδιο νόμου, το οποίο αποκάλυψε η στήλη “Τυπολογίες” πριν ενάμισυ μήνα προβλέπει :
Συμφωνα με τα όσα διοχέτευσε η κυβέρνηση, “στο Α’ Μέρος του νομοσχεδίου, ενσωματώνεται στην εθνική έννομη τάξη η Οδηγία (ΕΕ) 2018/1808 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, σύμφωνα με την οποία:
α) απαγορεύεται η υποκίνηση, μέσω υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων, σε βία ή μίσος κατά κοινωνικών ομάδων και σε τέλεση τρομοκρατικών εγκλημάτων,
β) αυξάνεται η προσβασιμότητα των Ατόμων με Αναπηρία στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων καθώς ενισχύονται τα εργαλεία (νοηματική, υποτιτλισμός κ.α) και θεσπίζονται διαδικασίες λογοδοσίας των παρόχων,
γ)ενισχύεται η προστασία της σωματικής, ψυχικής και ηθικής ανάπτυξης των ανηλίκων από ακατάλληλο περιεχόμενο (όροι και προϋποθέσεις στη σήμανση και παρουσίαση προγραμμάτων κ.α),
δ) ενισχύεται η εθνική και ευρωπαϊκή παραγωγή οπτικοακουστικών έργων, ε) θεσπίζονται κανόνες για τους παρόχους πλατφόρμας διαμοιρασμού βίντεο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: νομοθετείται για πρώτη φορά η υποχρέωση τους για προστασία των ανηλίκων και για αποτροπή μέσω των υπηρεσιών αυτών υποκίνηση σε βία ή μίσος ή τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος, παιδικής πορνογραφίας, ξενοφοβίας και ρατσισμού, στ) ενθαρρύνεται η θέσπιση εθνικών κωδίκων δεοντολογίας με στόχο την περαιτέρω προστασία των καταναλωτών και ιδίως των ανηλίκων, αλλά και της δημόσιας υγείας”
Στο Β’ Μέρος, σύμφωνα με την κυβέρνηση, “ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, όπως ρυθμίσεις για τη ραδιοτηλεοπτική αγορά, για Παρόχους Περιεχομένου Επίγειας Ψηφιακής Τηλεοπτικής Ευρυεκπομπής Ελεύθερης Λήψης, για παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών, για τη διαφήμιση στα Μ.Μ.Ε. και για το Ε.Σ.Ρ. και την ΕΡΤ Α.Ε. Ειδικότερα, το νομοσχέδιο:
i) στηρίζει τους τηλεοπτικούς σταθμούς για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας,
ii) προσθέτει ευελιξία στη λειτουργία των κατόχων άδειας τηλεοπτικών σταθμών, αναφορικά με τη σχέση εργασίας του προσωπικού που απασχολούν, χωρίς να μειώνεται το ελάχιστο όριο των 400 εργαζομένων,
iii) ρυθμίζει θέματα αδειοδότησης θεματικών τηλεοπτικών σταθμών, γεγονός που ανοίγει τη διαδικασία για την αδειοδότηση από το ΕΣΡ και των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών και των περιφερειακών ραδιόφωνων, iv) προσαρμόζει το πλαίσιο της διαφήμισης στις ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί σε μια διαφημιστική πίτα που συρρικνώνεται λόγω της πανδημίας, v) ενισχύει τη διαφάνεια με υποχρέωση εγγραφής στο Μητρώο Επιχειρήσεων του ΕΣΡ (Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας),
vi) ρυθμίζει θέματα είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών από το ανταποδοτικό τέλος προς την ΕΡΤ καθώς και μισθολογικά θέματα Διευθύνοντος Συμβούλου, διευθυντικών και ειδικών στελεχών και υπαλλήλων της ΕΡΤ.
Το σχέδιο νόμου, το οποίο αποκάλυψε η στήλη “Τυπολογίες” πριν ενάμισυ μήνα προβλέπει :
Συμφωνα με τα όσα διοχέτευσε η κυβέρνηση, “στο Α’ Μέρος του νομοσχεδίου, ενσωματώνεται στην εθνική έννομη τάξη η Οδηγία (ΕΕ) 2018/1808 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, σύμφωνα με την οποία:
α) απαγορεύεται η υποκίνηση, μέσω υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων, σε βία ή μίσος κατά κοινωνικών ομάδων και σε τέλεση τρομοκρατικών εγκλημάτων,
β) αυξάνεται η προσβασιμότητα των Ατόμων με Αναπηρία στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων καθώς ενισχύονται τα εργαλεία (νοηματική, υποτιτλισμός κ.α) και θεσπίζονται διαδικασίες λογοδοσίας των παρόχων,
γ)ενισχύεται η προστασία της σωματικής, ψυχικής και ηθικής ανάπτυξης των ανηλίκων από ακατάλληλο περιεχόμενο (όροι και προϋποθέσεις στη σήμανση και παρουσίαση προγραμμάτων κ.α),
δ) ενισχύεται η εθνική και ευρωπαϊκή παραγωγή οπτικοακουστικών έργων, ε) θεσπίζονται κανόνες για τους παρόχους πλατφόρμας διαμοιρασμού βίντεο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: νομοθετείται για πρώτη φορά η υποχρέωση τους για προστασία των ανηλίκων και για αποτροπή μέσω των υπηρεσιών αυτών υποκίνηση σε βία ή μίσος ή τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος, παιδικής πορνογραφίας, ξενοφοβίας και ρατσισμού, στ) ενθαρρύνεται η θέσπιση εθνικών κωδίκων δεοντολογίας με στόχο την περαιτέρω προστασία των καταναλωτών και ιδίως των ανηλίκων, αλλά και της δημόσιας υγείας”
Στο Β’ Μέρος, σύμφωνα με την κυβέρνηση, “ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, όπως ρυθμίσεις για τη ραδιοτηλεοπτική αγορά, για Παρόχους Περιεχομένου Επίγειας Ψηφιακής Τηλεοπτικής Ευρυεκπομπής Ελεύθερης Λήψης, για παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών, για τη διαφήμιση στα Μ.Μ.Ε. και για το Ε.Σ.Ρ. και την ΕΡΤ Α.Ε. Ειδικότερα, το νομοσχέδιο:
i) στηρίζει τους τηλεοπτικούς σταθμούς για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας,
ii) προσθέτει ευελιξία στη λειτουργία των κατόχων άδειας τηλεοπτικών σταθμών, αναφορικά με τη σχέση εργασίας του προσωπικού που απασχολούν, χωρίς να μειώνεται το ελάχιστο όριο των 400 εργαζομένων,
iii) ρυθμίζει θέματα αδειοδότησης θεματικών τηλεοπτικών σταθμών, γεγονός που ανοίγει τη διαδικασία για την αδειοδότηση από το ΕΣΡ και των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών και των περιφερειακών ραδιόφωνων, iv) προσαρμόζει το πλαίσιο της διαφήμισης στις ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί σε μια διαφημιστική πίτα που συρρικνώνεται λόγω της πανδημίας, v) ενισχύει τη διαφάνεια με υποχρέωση εγγραφής στο Μητρώο Επιχειρήσεων του ΕΣΡ (Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας),
vi) ρυθμίζει θέματα είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών από το ανταποδοτικό τέλος προς την ΕΡΤ καθώς και μισθολογικά θέματα Διευθύνοντος Συμβούλου, διευθυντικών και ειδικών στελεχών και υπαλλήλων της ΕΡΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.