Εντυπωσιακά, αν και απογοητευτικά για την αξιοπιστία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, είναι τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος των Τμημάτων Ιστορίας και Πληροφορικής «Ιστορική Ερευνα Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» και τα οποία.. δημοσιεύει σήμερα η «Εφ.Συν.». Το πλέον χαρακτηριστικό εύρημα που υποδηλώνει το βαθύ έλλειμμα εμπιστοσύνης στις σχέσεις πολιτών - ΜΜΕ είναι ότι το 84,6% πιστεύει ότι εξυπηρετούν επιχειρηματικά ή άλλα συμφέροντα.
Εξίσου αρνητική εικόνα υπάρχει και συνολικότερα για τη δημοσιογραφία, καθώς σχεδόν οκτώ στους δέκα δεν τη θεωρούν αντικειμενική. Αχτίδα φωτός σε ένα ευρύτερα ζοφερό τοπίο παρέχει η απάντηση που αφορά τις εφημερίδες, οι οποίες εμπνέουν κύρος και σεβασμό, αν και την ίδια στιγμή οι ερωτηθέντες, επιβεβαιώνοντας την κρίση επιβίωσης που περνά ο κλάδος των εντύπων, υποστηρίζουν ότι σε ποσοστό 27,7% δεν αγοράζουν ποτέ εφημερίδες.
Η διαδικτυακή έρευνα του Ιόνιου Πανεπιστημίου, υπό την επιστημονική καθοδήγηση του αντιπρύτανη, καθηγητή Κώστα Αγγελάκου, πραγματοποιήθηκε κατά την α' φάση του κορονοϊού και έρχεται να διερευνήσει τις νέες τάσεις και τους προβληματισμούς στον χώρο της ενημέρωσης, σε μια συγκυρία που τα ΜΜΕ παίζουν καθοριστικό ρόλο εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών που επέβαλε η πανδημία.
Τα δύο βασικά στοιχεία που προέκυψαν ως συμπεράσματα είναι η χαμηλή αξιοπιστία των πολιτών για τον Τύπο γενικά και η πρωτοκαθεδρία της τηλεόρασης και του διαδικτύου έναντι των υπόλοιπων μέσων. (περισσότερα στο efsyn ΕΔΩ)
Εξίσου αρνητική εικόνα υπάρχει και συνολικότερα για τη δημοσιογραφία, καθώς σχεδόν οκτώ στους δέκα δεν τη θεωρούν αντικειμενική. Αχτίδα φωτός σε ένα ευρύτερα ζοφερό τοπίο παρέχει η απάντηση που αφορά τις εφημερίδες, οι οποίες εμπνέουν κύρος και σεβασμό, αν και την ίδια στιγμή οι ερωτηθέντες, επιβεβαιώνοντας την κρίση επιβίωσης που περνά ο κλάδος των εντύπων, υποστηρίζουν ότι σε ποσοστό 27,7% δεν αγοράζουν ποτέ εφημερίδες.
Η διαδικτυακή έρευνα του Ιόνιου Πανεπιστημίου, υπό την επιστημονική καθοδήγηση του αντιπρύτανη, καθηγητή Κώστα Αγγελάκου, πραγματοποιήθηκε κατά την α' φάση του κορονοϊού και έρχεται να διερευνήσει τις νέες τάσεις και τους προβληματισμούς στον χώρο της ενημέρωσης, σε μια συγκυρία που τα ΜΜΕ παίζουν καθοριστικό ρόλο εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών που επέβαλε η πανδημία.
Τα δύο βασικά στοιχεία που προέκυψαν ως συμπεράσματα είναι η χαμηλή αξιοπιστία των πολιτών για τον Τύπο γενικά και η πρωτοκαθεδρία της τηλεόρασης και του διαδικτύου έναντι των υπόλοιπων μέσων. (περισσότερα στο efsyn ΕΔΩ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.