Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου
Μόλις πριν λίγες ημέρες το υπουργείο Υγείας «διόρθωσε» το ποσό της καμπάνιας εμβολιασμού από 18,5 εκατ. ευρώ σε 19,74 εκατ., με τα ΜΜΕ να μοιράζονται το καθαρό ποσό 15,9 εκατομμύρια. Σε αντίθεση με τη Λίστα Πέτσα των 16 εκατ., η διαχείριση διανομής στη Λίστα Κικίλια γίνεται απευθείας από υπηρεσίες του υπουργείου του, οι οποίες παραλαμβάνουν τα «συμβόλαια καλής εκτέλεσης» και πληρώνουν άμεσα τα ΜΜΕ. Η ένεση ρευστότητας στον κλάδο των μίντια αποκαλύπτει τη συνενοχή των μέσων ενημέρωσης στη βάρβαρη προπαγάνδα.
Γεγονότα των τελευταίων ημερών όπως η αποκαλυπτική έκθεση για την εγκληματική επαναπροώθηση προσφύγων-μεταναστών με συμμετοχή δυνάμεων καταστολής του λιμενικού που δεν προβάλλονται πουθενά, η απόκρυψη των αποτελεσμάτων ακόμη κι αυτού του Ευρωβαρόμετρου για το πώς βιώνουν οι πολίτες την πανδημική κρίση, οι αποκαλύψεις των γαλλικών εφημερίδων για το έγκλημα τσιμεντοποίησης της Ακρόπολης από τη Λίνα Μενδώνη, το ρεζιλίκι του υπουργού Τουρισμού στη συνέντευξή του σε Βρετανό δημοσιογράφο του BBC — όλα αυτά πιστοποιούν την πλήρη εξαχρείωση των ελληνικών μίντια.
Τα στοιχεία χρηματοδότησής τους από την κυβέρνηση της ΝΔ εξηγούν τη μετατροπή των συστημικών ΜΜΕ σε «υπερυπουργό» κυβερνητικής προπαγάνδας. Από την αρχή της πανδημικής κρίσης τα μίντια
ωφελήθηκαν πολλαπλώς με έμμεση και άμεση χρηματοδότηση. Βάσει διαφόρων εκτιμήσεων, το συνολικό ποσό ζεστού χρήματος που εισέρρευσε στις επιχειρήσεις ΜΜΕ στον ένα χρόνο της πανδημίας ξεπερνά τα 66 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 60% και πλέον κατευθύνθηκε στην ιδιωτική τηλεόραση. Οι δυο διαφημιστικές λίστες 16 και 17,4 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αντικατέστησαν την πραγματική ενημέρωση για την πανδημία και έκλεισαν τα στόματα για την κατάρρευση του ΕΣΥ.
Περί τα 10 εκατ. ευρώ, επίσης, διανεμήθηκαν σε προγράμματα πληροφόρησης περιφερειών, υπουργείων, δημοσίων φορέων. 21,5 εκατ. ευρώ χαρίστηκαν στους ολιγάρχες των πανελλαδικής εμβέλειας σταθμών με το χάρισμα της ετήσιας δόσης για τις τηλεοπτικές άδειες. Περίπου 1,5 εκατ. κέρδισαν οι ίδιοι σταθμοί από το ενοίκιο ψηφιακής τηλεόρασης, καθώς το κράτος πλήρωσε το 50%. Θέλετε και άλλα;
Διαμαρτυρήθηκε η ένωση δημοσκοπικών εταιρειών γιατί, λέει, έγινε σε ορισμένα ΜΜΕ σύγκριση αποτελεσμάτων του Ευρωβαρόμετρου με τις εγχώριες δημοσκοπήσεις και φάνη:ΔΔκε τεράστια απόκλιση στα όσα «πιστεύουν» οι πολίτες για την κυβέρνηση και την πολιτική της. Αποδίδει δε την απόκλιση στις διαφορετικές ερωτήσεις, επιβεβαιώνοντας πως ανάλογα με τον πελάτη προκύπτει και το ευνοϊκό αποτέλεσμα.
Η πλήρης αδιαφάνεια στα ΜΜΕ πιστοποιείται και από την ομερτά για τη διαφημιστική δαπάνη. Μια απαίτηση των ιδιοκτητών τηλεόρασης που τέθηκε στην αρχή των Μνημονίων και έκτοτε καθιερώθηκε. Κανείς δεν γνωρίζει με ακρίβεια τα έσοδα της ιδιωτικής τηλεόρασης από τη διαφήμιση, γιατί δεν δίνονται στοιχεία. Έτσι, ο πρόεδρος της ένωσης ιδιοκτητών ισχυρίζεται δημόσια πως υπάρχει απώλεια 50%. Αλλά οι ενώσεις διαφημιστών δηλώνουν πως φθάνει μόλις το 8%.
Μόλις πριν λίγες ημέρες το υπουργείο Υγείας «διόρθωσε» το ποσό της καμπάνιας εμβολιασμού από 18,5 εκατ. ευρώ σε 19,74 εκατ., με τα ΜΜΕ να μοιράζονται το καθαρό ποσό 15,9 εκατομμύρια. Σε αντίθεση με τη Λίστα Πέτσα των 16 εκατ., η διαχείριση διανομής στη Λίστα Κικίλια γίνεται απευθείας από υπηρεσίες του υπουργείου του, οι οποίες παραλαμβάνουν τα «συμβόλαια καλής εκτέλεσης» και πληρώνουν άμεσα τα ΜΜΕ. Η ένεση ρευστότητας στον κλάδο των μίντια αποκαλύπτει τη συνενοχή των μέσων ενημέρωσης στη βάρβαρη προπαγάνδα.
Γεγονότα των τελευταίων ημερών όπως η αποκαλυπτική έκθεση για την εγκληματική επαναπροώθηση προσφύγων-μεταναστών με συμμετοχή δυνάμεων καταστολής του λιμενικού που δεν προβάλλονται πουθενά, η απόκρυψη των αποτελεσμάτων ακόμη κι αυτού του Ευρωβαρόμετρου για το πώς βιώνουν οι πολίτες την πανδημική κρίση, οι αποκαλύψεις των γαλλικών εφημερίδων για το έγκλημα τσιμεντοποίησης της Ακρόπολης από τη Λίνα Μενδώνη, το ρεζιλίκι του υπουργού Τουρισμού στη συνέντευξή του σε Βρετανό δημοσιογράφο του BBC — όλα αυτά πιστοποιούν την πλήρη εξαχρείωση των ελληνικών μίντια.
Τα στοιχεία χρηματοδότησής τους από την κυβέρνηση της ΝΔ εξηγούν τη μετατροπή των συστημικών ΜΜΕ σε «υπερυπουργό» κυβερνητικής προπαγάνδας. Από την αρχή της πανδημικής κρίσης τα μίντια
ωφελήθηκαν πολλαπλώς με έμμεση και άμεση χρηματοδότηση. Βάσει διαφόρων εκτιμήσεων, το συνολικό ποσό ζεστού χρήματος που εισέρρευσε στις επιχειρήσεις ΜΜΕ στον ένα χρόνο της πανδημίας ξεπερνά τα 66 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 60% και πλέον κατευθύνθηκε στην ιδιωτική τηλεόραση. Οι δυο διαφημιστικές λίστες 16 και 17,4 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αντικατέστησαν την πραγματική ενημέρωση για την πανδημία και έκλεισαν τα στόματα για την κατάρρευση του ΕΣΥ.
Περί τα 10 εκατ. ευρώ, επίσης, διανεμήθηκαν σε προγράμματα πληροφόρησης περιφερειών, υπουργείων, δημοσίων φορέων. 21,5 εκατ. ευρώ χαρίστηκαν στους ολιγάρχες των πανελλαδικής εμβέλειας σταθμών με το χάρισμα της ετήσιας δόσης για τις τηλεοπτικές άδειες. Περίπου 1,5 εκατ. κέρδισαν οι ίδιοι σταθμοί από το ενοίκιο ψηφιακής τηλεόρασης, καθώς το κράτος πλήρωσε το 50%. Θέλετε και άλλα;
Διαμαρτυρήθηκε η ένωση δημοσκοπικών εταιρειών γιατί, λέει, έγινε σε ορισμένα ΜΜΕ σύγκριση αποτελεσμάτων του Ευρωβαρόμετρου με τις εγχώριες δημοσκοπήσεις και φάνη:ΔΔκε τεράστια απόκλιση στα όσα «πιστεύουν» οι πολίτες για την κυβέρνηση και την πολιτική της. Αποδίδει δε την απόκλιση στις διαφορετικές ερωτήσεις, επιβεβαιώνοντας πως ανάλογα με τον πελάτη προκύπτει και το ευνοϊκό αποτέλεσμα.
Η πλήρης αδιαφάνεια στα ΜΜΕ πιστοποιείται και από την ομερτά για τη διαφημιστική δαπάνη. Μια απαίτηση των ιδιοκτητών τηλεόρασης που τέθηκε στην αρχή των Μνημονίων και έκτοτε καθιερώθηκε. Κανείς δεν γνωρίζει με ακρίβεια τα έσοδα της ιδιωτικής τηλεόρασης από τη διαφήμιση, γιατί δεν δίνονται στοιχεία. Έτσι, ο πρόεδρος της ένωσης ιδιοκτητών ισχυρίζεται δημόσια πως υπάρχει απώλεια 50%. Αλλά οι ενώσεις διαφημιστών δηλώνουν πως φθάνει μόλις το 8%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.