...και επιλέγουν τα κοινωνικά δίκτυα για ενημέρωση
Καμία εμπιστοσύνη απέναντι στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ δεν έχουν οι Ελληνες καθώς θεωρούν ότι επηρεάζονται από αθέμιτα επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα. Οπως προκύπτει από την έρευνα του Ινστιτούτου Reuters για την ψηφιακή ενημέρωση στην Ελλάδα - 2016, τα ποσοστά εμπιστοσύνης των Ελλήνων στις ειδήσεις (20%), στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (16%) και στους δημοσιογράφους (11%), είναι τα χαμηλότερα από τις 26 χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα.
«Καταγράφεται μια γενικότερη ένδειξη αμφισβήτησης στο πολιτικό σύστημα, με παράλληλη έλλειψη εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ, τα οποία εκτιμούν ότι επηρεάζονται από επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα και ειδικά στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό προσεγγίζει ποσοστά πρωτόγνωρα» ανέφεραν οι επίκουροι καθηγητές στο Τμήμα.. Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ Νίκος Παναγιώτου και Δήμητρα Δημητρακοπούλου ως υπεύθυνοι της έκδοσης αποτελεσμάτων για την Ελλάδα.
«Το γεγονός», σύμφωνα με τους μελετητές, «αποδίδεται στη σύνδεση της εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ με τη γενικότερη εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα». Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, «η απότομη στροφή προς τη ενημέρωση από το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να ερμηνευτεί ως εν μέρει αποτέλεσμα αυτής της σταδιακής αλλά επιδεινούμενης έλλειψης εμπιστοσύνης και της αντίληψης περί ελέγχου των παραδοσιακών ΜΜΕ».
Η μελέτη, που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΗΕΜΘ, ανατέθηκε από το Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην εταιρία δημοσκοπήσεων YouGov, με σκοπό να αποτυπωθούν οι συνήθειες κατανάλωσης ειδήσεων στο διαδίκτυο σε 50.000 άτομα σε 26 χώρες.
Η έρευνα διενεργήθηκε, μέσω διαδικτυακών ερωτηματολογίων, στο τέλος του Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου 2016 και το δείγμα στην Ελλάδα ανέρχεται σε 2.036 άτομα.
Αναδημοσίευση:zoornalistas
Καμία εμπιστοσύνη απέναντι στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ δεν έχουν οι Ελληνες καθώς θεωρούν ότι επηρεάζονται από αθέμιτα επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα. Οπως προκύπτει από την έρευνα του Ινστιτούτου Reuters για την ψηφιακή ενημέρωση στην Ελλάδα - 2016, τα ποσοστά εμπιστοσύνης των Ελλήνων στις ειδήσεις (20%), στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (16%) και στους δημοσιογράφους (11%), είναι τα χαμηλότερα από τις 26 χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα.
«Καταγράφεται μια γενικότερη ένδειξη αμφισβήτησης στο πολιτικό σύστημα, με παράλληλη έλλειψη εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ, τα οποία εκτιμούν ότι επηρεάζονται από επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα και ειδικά στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό προσεγγίζει ποσοστά πρωτόγνωρα» ανέφεραν οι επίκουροι καθηγητές στο Τμήμα.. Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ Νίκος Παναγιώτου και Δήμητρα Δημητρακοπούλου ως υπεύθυνοι της έκδοσης αποτελεσμάτων για την Ελλάδα.
«Το γεγονός», σύμφωνα με τους μελετητές, «αποδίδεται στη σύνδεση της εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ με τη γενικότερη εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα». Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, «η απότομη στροφή προς τη ενημέρωση από το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να ερμηνευτεί ως εν μέρει αποτέλεσμα αυτής της σταδιακής αλλά επιδεινούμενης έλλειψης εμπιστοσύνης και της αντίληψης περί ελέγχου των παραδοσιακών ΜΜΕ».
Η μελέτη, που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΗΕΜΘ, ανατέθηκε από το Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην εταιρία δημοσκοπήσεων YouGov, με σκοπό να αποτυπωθούν οι συνήθειες κατανάλωσης ειδήσεων στο διαδίκτυο σε 50.000 άτομα σε 26 χώρες.
Η έρευνα διενεργήθηκε, μέσω διαδικτυακών ερωτηματολογίων, στο τέλος του Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου 2016 και το δείγμα στην Ελλάδα ανέρχεται σε 2.036 άτομα.
Αναδημοσίευση:zoornalistas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.